News

This page contains information about the activities of the members of the Academy, scientists and their work.

Akademik Slobodan Vukičević i suradnici otkrili novu terapiju za akutni infarkt miokarda

Rezultati istraživanja Laboratorija za mineralizirana tkiva (LMT) s Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu te International Centre for Genetic Engineering and Biotechnology (ICGEB) u Trstu o sprečavanju fibroze u modelu akutnog infarkta miokarda objavljeni su u siječnju 2022. u prestižnom časopisu Nature Communications (IF=14.919) (Vukicevic S, Colliva A, Kufner V, Martinelli V, Moimas S, Vodret S, Rumenovic V, Milosevic M, Brkljacic B, Delic-Brkljacic D, Correa R, Giacca M, Maglione M, Bordukalo-Niksic T, Dumic-Cule I, Zacchigna S. Bone morphogenetic protein 1.3 inhibition decreases scar formation and supports cardiomyocyte survival after myocardial infarction. Nature Communications. 2022 Jan 10;13(1):81).

Dobiveni rezultati ovog opsežnog programa istraživanja pokazali su terapeutski učinak BMP1.3 antitijela koji se sastoji od prevencije apoptoze kardiomiocita, smanjenog nakupljanja ožiljkastog tkiva te očuvane srčane funkcije nakon infarkta miokarda u glodavaca. Akutni infarkt miokarda jedna je od najčešćih bolesti današnjice, a zasada nije ponuđena niti jedna terapijska opcija temeljena na upotrebi antitijela. Polazna točka za istraživanje bilo je otkriće povišene razine BMP1.3 antitijela u krvi pacijenata nakon infarkta miokarda.

Istraživanje je provedeno u okviru Znanstvenog centra izvrsnosti za reproduktivnu i regenerativnu medicinu pod vodstvom akademika Slobodana Vukičevića te je zajednički provedeno između LMT i ICGEB koji je centar izvrsnosti za molekularnu kardiologiju gdje je glavni istraživač prof. Serena Zacchigna, voditeljica Laboratorija za kardiovaskularnu biologiju.

Urednici časopisa Nature Communications, koji godišnje zaprime 50.000 radova, a objave samo 7,7% (3850 radova), odabrali su ovaj rad kao jedan od 50 najboljih radova tiskanih u protekla 24 mjeseca u području Translational and Clinical Research